Att vara trea och femma…

Publicerat: 2010/07/23 i Livet

… i kö till två olika lägenheter, som båda verkar underbara på ett varsitt sätt, det är lika med total ångest om jag skall vara helt ärlig.

Idag fick alltså jag och Henrik hem ytterligare ett erbjudande om lägenhet. Denna gång till en etta på 68kvm, i ett riktigt, riktigt vackert hus. Dessutom har jag fått lite insiderinfo från Sandra som känner de som bor i lägenheten just nu. Tydligen skall det vara en jättefin lägenhet med högt i tak, kakelugn och stora, fina fönster. Vilken idyll va? Jag blir helt kär bara jag hör detta. Denna gång är hoppet i alla fall lite större; vi är ju trea i kön istället för femma.

På torsdag skall vi lämna svar till KFAB. Grejen är ju denna att vi samma dag skall besvara två erbjudanden. Om det nu skulle vara så, mot alla odds, att de fyra framför oss tackar nej till lägenheten på Drottninggatan, ja… då säger vi givetvis ja. Om någon framför oss i kön redan har svarat ja, då svarar vi givetvis ja till ettan på norr och hoppas på att de två framför oss tackar nej.

Komplicerat, I know. Fortsättning följer…

I detta hus (den del som syns på bilden, som jag förstått det eftersom skorstenen är där) ligger ettan på 68kvm, vi är alltså trea i kön. HÅLLER TUMMARNA NU! Ser ni vilket Pippi-hus? Fast detta är rött då. 🙂

kommentarer
  1. z-mom macozaza skriver:

    an vilket häftigt hus! Var ligger det? Tror aldrig jag har sett det.

    • popgownia skriver:

      Shit, det är svårt att förklara! Men du vet vattentornet och skolan, på andra sidan av stora vägen är det ju massvis med lägenheter och en röd liten byggnad med grusplan framför. Bakom en av lägenhetsbyggnaderna (en stor, fulgulmatt byggnad) ligger detta hus. 🙂 Det är helt undangömt typ, höll t.o.m. på att missa huset när jag och Henrik åkte förbi där idag.

      Det är sååååå fint!

  2. donnasandra skriver:

    Då kommer ni bo mitt emot mig nästan, bor ju tvärs över storgatan 😀 Ta den på Norr haha 😉

    • popgownia skriver:

      Alltså, just nu är jag mest intresserad av ettan, men det är så lång tid kvar till inflyttning. På Drottninggatan är det omgående inflyttning. Så ja, om vi inte får den på Drottninggatan kommer vi givetvis svara ja till den på Storgatan. 🙂

      • donnasandra skriver:

        Du kan ju alltid höra om de vill flytta ut tidigare 🙂

      • popgownia skriver:

        Ja, shit, tror du de skulle vilja det? 😮 Har ju Rauls nummer. Skall till KFAB i morgon och se hur det står till med lägenheten o.s.v., om den redan är tagen. Wish us luck 😮

Kommentera

