En långsam process.

Publicerat: 2010/07/21 i Vardag

Igår fick jag och Henrik hem ett brev från KFAB. Vi har blivit erbjudna en lägenhet mitt i centrum. Eftersom vi inte vet mycket om hur allt det här fungerar, så trodde vi givetvis att lägenheten redan var vår. Snacka om att ha noll koll! Det visade sig att vi är nummer fem på listan, chansen att vi får lägenheten är alltså minimal. Vem vill inte ha en tvåa på 60kvm mitt i stan för 4200 kronor i månaden? Den som söker lägenheten har väl i princip redan bestämt sig?

Att alla fyra som är före oss i kön säger nej… vilken är chansen? Ingen alls. Tråkigt nog. Tycker att de borde göra om sina utskick lite och skriva vilken plats i kön man har. På så sätt slipper man bli besviken. Jag vet hellre att det är kört från början än går och hoppas på att de före mig skall säga nej eftersom chansen inte ens finns att då få lägenheten.

Idag har jag i alla fall slagit mig ned och sökt varenda jävla lägenhet vi kan tänka oss att bo i. Hittade bl.a. en jäkla etta på 68kvm! Helt sjukt ju! Döstort. Den ligger, som jag förstod det, i en gammal skolbyggnad och det såg verkligen jättemysigt ut. Ett rött hus med vita knutar, stora, gammaldags fönster. Ett rum och kök.

Just nu hoppas jag nästan på ettan. Det såg sååååå idylliskt ut! 🙂 Håll tummarna, för detta är verkligen en utmaning!

kommentarer
  1. donnasandra skriver:

    Är den stora ettan vid Storgatan kanske? Med kakelugn och fina tapeter? Låter annars som Apotekarvillan…:-) Att vara 5a på listan behöver inte betyda att det är kört, vet folk som stått längre ner o ändå fått men förstår att det inte känns kul

    • popgownia skriver:

      Det är den stora ettan vid Storgatan ja. Har du gjort intresseanmälan? 🙂
      Jo, jag vet, men det känns ändå hopplöst liksom. Fyra stycken som skall tacka nej till en sådan stor, bra belägen tvåa, för 4200 spänn i månaden. Det känns ju helt kört verkligen.

      • donnasandra skriver:

        Nä det är Jesper och Rauls lägenhet. Skitmysig med kakelugn högt i tak m.m. men otroligt lyhört och vad jag vet bara ungdomar. Till lägenheten bredvid är det bara en låst dörr och man hör ju lätt genom där så att få den är inte helt omöjlig 🙂

      • popgownia skriver:

        Ja, jag fick hem ett erbjudande idag ang. lägenheten. Vi är nummer tre i kön. Förstod att det var Jesper och Raul som skulle flytta ut då det stod att Raul skulle visa lägenheten.

        Och helt ärligt bryr jag mig typ inte om att det är lyhört, byggnaden är sååååå vacker att se på. Pippi Långstrump lya 😀 Dessutom är det nära och bra till Komvux och centrum. Superduper! Är mer taggad på den lägenheten än den på Drottninggatan. Förmodligen är det lika jobbigt med allt tjo och tjim mitt i centrum, som om det är lyhört i en lägenhet. Det gör mig ingenting.

        ååååååh, är så taggad! Det känns som om vi är närmre att hitta en lägenhet för var dag som går. 🙂 På torsdag får vi veta om vi har en eller inte. hihi.

Kommentera

