Förberedd inför hösten.

Publicerat: 2010/07/18 i Vardag

Lilla, fina, Lappistoppis. ❤

Idag åkte jag och mamma till ONOFF, bara sådär. Nej, okej, inte riktigt så. Egentligen har mamma och pappa planerat att köpa en laptop till mig bra länge eftersom min gamla inte riktigt passar mig. Då tyckte vi att det var perfekt timing att köpa en nu i och med att jag börjar studera i höst (augusti).

Det fick bli en jättefin HP G62. Älskar att den liksom är ”räfflad” och dessutom grå, matt. Då blir de inte lika skitiga. Och åååh vad jag redan älskar Windows 7! Superduper!

Nu blir det mer bloggande, mer bilder, mer action! Det lovar jag!

Tack mamma och pappa, ni är alldeles för snälla! ❤

kommentarer
  1. z-mom macozaza skriver:

    Men va? Hur kunde du välja en HP? Skrivare kan de göra, men inte datorer. =P

    Men grattis och väldigt mycket lycka till, får jag säga i alla fall.
    Annars ja, visst är det kul med nytt. Undrar när jag skall få råd med en ny. Vill också ha!

    • popgownia skriver:

      Jag har bara bra erfarenheter av HP (förutom Zandrahs då) så det kändes rätt att köpa en. 🙂 Men alla har ju olika erfarenheter av HP. T.ex. har Henke dålig erfarenhet av ACER, men andra har bra. Så det är ju väldigt olika.

      HP-skrivare har jag också, den funkar superbra!

      Åh, ja du har väl ingen egen bärbar? Sucks! 😦 Hoppas du har råd med en snart. Håll koll på Blocket, ibland dyker det upp riktiga fynd faktiskt!

  2. z-mom macozaza skriver:

    Ja, så är det . Det är samma som med Telia, har man det och det funkar så är det toppen och funkar det sämre, så suger Telia.

    Just nu är Telia toppen här i familjen. 😉

    • popgownia skriver:

      Jaa, precis! Jag och Henke har planer på att skaffa Telia när vi hittar en lägenhet. 🙂 Har hört mycket bra om dem, om man tänker bredband.

  3. Schwadegan skriver:

    Funderar själv på att köpa en sådan dator. Själv kommer jag mest att använda den till att redigera film/bilder med adobe, är detta något du har erfarenhet av?

    • popgownia skriver:

      Jag tror att denna dator är awesome att redigera bilder på. Har själv redigerat ett fåtal och är väldigt nöjd med resultatet. Overall är jag OTROLIGT nöjd med datorn. Verkligen! Sedan att operativsystemet är Windows 7 och inte Vista gör förmodligen sitt också. Skulle aldrig rekommendera Vista till någon numera. Det är rena rama skiten om man jämför med W7. Det kräver mycket mindre prestanda = snabbare dator = smidigare bildredigering.

      Satsa för tusan. 🙂 Du kommer inte bli besviken. Det är mycket dator för pengarna.

      • Schwadegan skriver:

        Har testat den nu, och jag måste säga att den kändes riktigt bra! Det blir nog köp.
        Win7 är också väldigt trevligt, finns på samtliga datorer här hemma. Helt klart ett av de bästa operativen tillsammans med OS X och Ubuntu.
        Vista ska vi inte ens tala om! 😉

      • popgownia skriver:

        Vad kul att du gillade den! 🙂 Den kommer kännas än mer underbar när den väl är din. Såg att samma modell fanns på rea på ONOFF nu, fast med 320GB hårddisk. Den är visserligen några 100-lappar dyrare, men lätt värt det om man har råd att lägga det där lilla extra. Själv har jag en extern hårddisk på ca. 750GB och planerar att investera i ännu en när jag börjar ta foton. Det fungerar ju lika bra det. 🙂

        Och nej, Vista är bannat hos mig nu. Hemskt segt!

  4. Schwadegan skriver:

    Har varit i alla tänkbara återförsäljare nu och det verkar som om alla har slut på just den modell jag var ute efter… riktigt surt!
    Nu får det bli antingen en dyrare variant eller en likvärdig svart HP istället, haha 😀

    • popgownia skriver:

      Jag gillar HP overall, så vilket som funkar väl. :p Men äääälskar designen på G62:an, så rekommenderar nog ändå den dyrare varianten för att den är så läcker, haha. 😉
      Hoppas du hittar vad du söker i alla fall! By the way; har inte du någon blogg eller så som man kan kolla in? Börjar bli sjukligt less på de jag läser. Bara en massa fjortisbloggar överallt ju. 😦

Kommentera

