Ett hopplöst quest IRL.

Publicerat: 2010/07/15 i Vardag

Igår fick jag i uppdrag av Henrik att väcka honom – genom att ringa! Tankarna gick ju snabbt i huvudet och den största frågan som kom till mig var: ”hur i helvete väcker man en person, som hamnar i R.E.M. varje gång han lägger huvudet mot en kudde, via telefon?”

Men inte lade jag min uppgift åt sidan för det. Trodde tvärtom på den, att detta kanske kunde fungera ändå (blev förmodligen hjärntvättad av Henrik, som trodde stenhårt på questet!).

Det fick jag äta upp – här sitter jag ungefär 45 minuter senare, och allt jag hör i lurfan efter diverse signaler är kärringjäveln som gnatar dessa lines varje dag (tröttnar hon aldrig?): ”abonnenten du söker kan inte nås för tillfället, du kan skicka nummer till abonnenten, eller försök senare”.

Så mycket för den uppgiften. Nu får han pallra sig upp själv, så det så.

Kommentera

