Lite tjejsnack sådär.

Publicerat: 2010/07/10 i Kärlek, Vardag

Själv har jag varit vaken sedan halv tio, Zandrah ligger fortfarande och snusar där i sängen. Önskar jag hade kunnat sova så länge, är trots allt jävligt sliten, men det är alldeles för varmt. Det är äckligt att vakna och vara nästintill dyngsur. Känner mig aldrig så äcklig som när jag vaknar mellan våta lakan, av svett som bara dryper. Det är hemskt, minst sagt.

Lika hemskt är det väl egentligen att sitta uppe alldeles ensam en lördagsmorgon i juli. Rastlös, orolig, uttråkad… Vet verkligen inte vad jag skall göra! Finns det någon där ute som har ett tips, ge mig det, så skall jag tänka på det till alla andra lördagsmornar då jag får sitta ensam och övergiven framför datorn.

För övrigt tycker jag att killar är lite smått känslokalla. De borde ge sina flickvänner fler hjärtan, fler ”jag älskar dig” och gullinuttnunninuttnutt. Zandrah och jag diskuterade det där en snabbis igår och kom fram till att vi vill kunna mysa offentligt, utan att våra pojkvänner tycker det är jobbigt eller skäms. Varför är det alltid killen som tycker saker som dessa att kyssas, klappa på ryggen, hålla om, hålla handen, se kärleksfullt på sin partner o.s.v. är jobbigt? Varför inte vi tjejer? Handlar det om hormoner? Myshormoner?

Killarna har helt klart brist på dessa myshormoner och jag önskar jag kunde dela med mig lite, because I have lots of it! Jag vill alltid hålla handen, få en kärleksfull blick med ett leende som säger ”jag älskar dig!” och bara MYSA. 😉 Är så stolt över min pojkvän, vill liksom visa att han är min och bara min, men jag antar att killar kanske inte fungerar på samma sätt. Eller gör de egentligen det? Bara att de har en spärr som säger ”nej, detta är omanligt, sluta nu, be a man”.

Nej, så hård skall jag inte vara. Men killar, tänk på detta. Vi vill visa att ni betyder allt för oss, för det gör ni. Och kom ihåg att vi har en jävla massa myshormoner, vi delar gärna med oss av dessa om det hjälper.

Puss på alla, och speciellt på min älskling! ❤

kommentarer
  1. Patrik skriver:

    Dra inte alla över en kant elfrida : (

    • popgownia skriver:

      Jag skriver om killar, men det betyder inte att jag menar alla killar. Har ju faktiskt inte testat alla, you know. Men sånt där snackar tjejer om, och vi drar inte alla killar över en kant. Hur skulle vi kunna göra det när vi inte har erfarenhet av er alla?

Kommentera

