En investering *host*

Publicerat: 2010/07/07 i Spel

Idag for jag till ONOFF i ren hysteri. Min trådlösa mus från Microsoft var helt fucked up! Tog liksom två minuter att dra pekaren över hela skärmen. Den har egentligen varit sådan ett tag, trots att jag bytt batteri så fort det hänt. Trådlöst är helt klart ingenting för en gamer (oh no, nerdy!).

Väl på ONOFF fanns det väl egentligen inte så mycket att välja på. Antingen var mössen svindyra eller halvdyra men plastiga. Till slut bestämde jag mig för ännu en Microsoftmus; Intellimouse Explorer 3.0. Prefferd by top gamers, it said. Hela kalaset gick på 399 kronor. Och då tänker ni ”shit, det var mycket pengar!”. Men helt ärligt köper jag hellre en stabil, halvdyr mus, som håller längre än en plastig skitmus för 250 spänn.

När jag kom hem och kopplade in den fick jag däremot lite smått panik. Med i förpackningen var en software-CD! OH NOES! Min DVD-läsare fungerar inte. Musen var SKITSEG! Allt kändes bara hopplöst, typ som ”det var de pengarna”. Sedan lyckades jag till slut hitta drivrutinen på internet.

Denna mus får fem av fem tummar! 😛 Mucho nöjdo!

(Detta inlägg hamnar under spel, det är ju trots allt en spelmus)

Kommentera

