JAG ÄR SÄMST PÅ ATT BLOGGA!

Publicerat: 2010/06/11 i Livet, Vardag

Ja, det är jag faktiskt. Har inte bloggat på huuur länge som helst nu! Är helt fast i WOW, det där helt underbara spelet ni vet. Sitter jag vid datorn så spelar jag, så är det. Därför är det lite glest här på bloggen för tillfället. Dessutom finns det ju fler anledningar till varför jag inte skriver; t.ex. därför att det aldrig händer någonting.

Det enda jag gör just nu är att bråka med socialen, söker jobb och umgås med Henke. För övrigt är jag sjukt trött på socialens alla regler och åsikter. Kan ni förstå att en tjej som är 20 och en kille som är 22, och har bott tillsammans i ca. ett halvår, inte får söka pengar till en lägenhet? För mig är det oförståeligt, helt jävla sjukt! Motiveringen lyder: ”ni har bott tillsammans för kort tid, dessutom är du bara 20, du kan bo hemma hos mamma och pappa”.

Är man 20 år vill man faktiskt försörja och ta hand om sig själv, ha sitt eget liv och sitt eget bo. Vem fan vill bo hemma hos mamma och pappa i den åldern? Dessutom har jag bott hemifrån i ett halvår innan detta. Kan inte finna någon logik i det hela. Känner sååå många som har fått egen lägenhet från socialen (som är under 20 och inte har några problem i hemmet), Zandrah har till och med blivit ERBJUDEN eget boende.

Katrineholm är cp. Helt jävla cp! Snackade dessutom med världens tjurigaste tant.

Sedan, när Henke ringer, då säger hon ”ja, ni kan ju leta efter en etta och fixa kontrakt, men vi kan ju inte lova att vi betalar den”. EEEH, okej? Skulle vi skaffa ett kontrakt på en etta som inte passar dem, då är vi fast i minst tre månader med en lägenhet vi inte kan betala. Vem fan skulle våga ta den risken?

Förstår verkligen inte hur detta system är organiserat. Allt är ju bara sjukt i huvudet. Så jävla sjukt… Hoppas vi slipper träffa tjurtanten om ca. en vecka. Håll tummarna!

Kommentera

