Add new inlägg.

Publicerat: 2010/04/28 i Vardag

Ja, min wordpress säger åt mig; add new inlägg. Bokstavligt talat. Visste inte att det var så hippt med svengelska, men nu har tydligen wordpress anammat det moderna.

Livet leker och jag mår väldigt bra och är väldigt jävla motiverad. Motiverad till att skaffa egen lägenhet här i Katrineholm med älsklingen, motiverad till att träna, plugga, jobba; you fucking name it! Är trött på att sitta, läsa bloggar, bli ”avundsjuk” och nästan få tuppjuck över tanken ”varför kan inte jag vara hon?”. Ta Kenza t.ex., vilken jävla brud! För henne är det möjligt att helt plötsligt boka en randomresa ut i vida världen tillsammans med sin pojkvän. Vem skulle inte vilja kunna göra det?

Åh!

Igår kom jag i alla fall en liten bit på den sunda vägen. Mamma och pappa köpte löparskor till mig, jag fick välja helt själv. Gick omkring och kollade på billiga modeller (som sig bör), när mamma plötsligt ser ett par skor och säger ”men de här då?”. Jag ser på prislappen och undrar vart det gick fel den här gången? Har hon slagit i huvudet, tanta? Sedan tittar hon vidare, ser ett par ännu dyrare och utbrister ”men de här då?”.

Hon hade helt klart slagit i huvudet. Personligen visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen, det gjorde nästan ont i mig att ta emot de där skorna. Mamma sa att jag inte fick skriva ut något pris här på bloggen, men skall i alla fall ta ett kort och visa er senare. Kameran ligger hos Henrik, och mammas kamera skulle inte göra dem rättvisa. De är väldigt fräna i alla fall, helt i min stil; rosa och grå, Nike. Så sköna att se på, så OTROLIGT jävla sköna att gå i!

Den enda anledningen till varför jag fick sådana dyra skor är p.g.a. min fot. Är liksom lite plattfotad vilket ger smärtor i hålfoten när jag använder hårda skor i billigt material. De nya skorna är verkligen en investering, de kommer hänga med länge. Gick ut på en timmes promenad igår och det har aldrig varit så skönt eller svettigt att gå. Underbart!

Skall ta mig en promenad idag med, såklart. Skall bli otroligt skönt. 🙂 I ett senare skede skall jag göra skorna rättvisa och börja springa, vilket kommer bli soft (skorna väger typ… 20 gram? Haha, skitlätta i alla fall).

Nu skall jag mysa med min älskling som vill att jag kommer och lägger mig. Hörs senare maybe!

kommentarer
  1. Gudrun skriver:

    Meeeeeeeeen Ellis då!

  2. Elin skriver:

    Alltså det är verkligen sjukt värt att lägga pengar på bra löparskor.. Behövs bra kvalitet på sånt 🙂 och om man dessutom får dom – perfekt! Bara att tacka snällt och ta emot liksom 😀 slit dom med hälsan!

    • popgownia skriver:

      Haha, ja! Jag är verkligen jätteglad för dem. Skulle gå ut och gå idag var det tänkt, men vrider och vänder mig med en irriterande huvudvärk här hemma. Får hoppas på en bättre morgondag helt enkelt. 🙂

Kommentera

