Kärlek till dig.

Publicerat: 2010/04/19 i Kärlek

En del av er har varit väldigt gulliga och kommenterat så fint till mig föregående inlägg, ni är så otroligt omtänksamma, tack för det. Värmer gott i hjärtat.
Jag var helt övertygad om att det var slut där, mellan mig och Henrik. Han tog första bästa tåg till Linköping och vi träffades på stationen. Tog bussen hem. ”Hur kan du vara så lugn?” var något av det Henrik lyckades trycka ur sig med sin gråtspruckna röst. Svaret är att jag inte såg någon anledning till att gråta, för jag visste att han tyckte detta var minst lika jobbigt som jag och om vi båda ballade ur skulle det råda kaos.

När vi kom hem till lägenheten samtalade vi länge, invecklat, noga men framförallt otroligt ärligt. Vi är väl överens om att detta, som kunde ha varit slutet, berodde på brist på engagemang, kommunikation och vår boendesituation. Trodde aldrig att där skulle finnas en andra chans, men det är skönt att vi båda är vuxna och att vi förstår varandra så pass bra. Jag vet att jag har varit gnällig, att jag inte direkt varit idealflickvännen, men Henrik har inte heller varit perfekt. Vilket jag inte vill att han skall vara!

Vi är så lika, han och jag, att jag inte är rädd för våra brister. För mig är Henrik en helt perfekt person, men att vara perfekt som pojkvän är omöjligt. Ingen kan utan att ljuga säga att det finns en perfekt pojk- eller flickvän. För varandra är vi alltid perfekta, men bakom ytan finns brister som kanske inte alltid är så lätta att prata om utan att verka påstridig. Kärlek är knepigt, helt enkelt.

Är så himla glad att vi tog detta på ett moget sätt, snackade igenom allt och kom fram till att vi inte alls vill vara utan varandra. Vi hör ihop. Saker och ting har varit otroligt dåliga de senaste månaderna, men för att se det från den positiva sidan så kan det ju bara bli bättre. Jag tänker kämpa för oss, vi tänker kämpa för varandra.

Jag älskar dig Henrik, tack för att du är du tillsammans med mig! ❤

kommentarer
  1. z-mom macozaza skriver:

    tar tillbaka kramen =P

  2. Zarah-Lou skriver:

    haha, mom! xD
    Nej, min kram får du behålla, men skönt att ni löst det! Eller kanske inte löst – men ska jobba på det!
    Va fan, jag och A gjorde slut ett tag – och när vi blev ihop igen så kändes ALLT så mycket bättre! Det kändes som att han blev mer seriös efter uppbrottet och ville ta vårt förhållande på allvar!
    Så jag önskar er all lycka nu! 🙂

    • popgownia skriver:

      Tack!
      Ja, det känns verkligen mycket bättre nu. Som nykära, typ. Vi har ju insett att vi måste lägga ned mer tid på varandra, inte på våra datorer. Behöver också flytta här ifrån, till någonting eget, fungerar inte här.

      Är väldigt glad just nu, hoppas det håller i sig. 🙂

  3. Qimono skriver:

    Kärlek är verkligen knepigt. Den där ”vi-hör-ihop”-känslan tror jag är väldigt viktig för att förhållande ska fungera. Också att man känner att man liknar varandra.
    Jag är glad att ni har det bra nu igen 🙂

    • popgownia skriver:

      Ja, precis, och det är väl den känslan som har fattats nu ett tag. Men det var en sådan lättnad att lägga sig ned och prata igenom allt. Det tycker Henrik med, han säger hela tiden här i lägenheten ”gud vad skönt det var att få prata igenom allt!”. Som det känns nu, för mig, så har vi aldrig haft det så bra tillsammans. Vi bryr oss mer om varandra, så jäkla skönt.

  4. Karolina skriver:

    BRA att ni tog er i kragen, raringar

Kommentera

