Jag tycker uppriktigt synd om er.

Publicerat: 2010/04/11 i Åsiktshörnan

Läste precis en ung killes blogg. Där hade han lagt upp en bild på sina ben och skrivit ”ät en gång om dagen så får ni lika fin kropp som mig, om ni blir hungriga så doppa en bommulstuss i citron så håller ni suget efter mat borta”, blabla. Denne tölp har inget som helst underhudsfett och hans ben såg onaturliga ut. När jag säger inget underhudsfett överhuvudtaget, då menar jag verkligen INGET!

Tycker verkligen synd om denne pojk. Det han själv inte har insett är att han lider av en allvarlig sjukdom, ätstörningar kallas det visst. Vilket jag också haft problem med i de yngre tonåren. P.g.a. min egen livserfarenhet blir jag än mer förbannad när han har mage att uppmana andra (givetvis främst unga tjejer i bloggsfären) att sluta äta! Vet själv hur otroligt lättpåverkad man är som tonåring, allt negativt, allt ideal, biter medan det som för mig idag är positivt anses negativt i den tiden av livet.

Okej, fine att han har problem, det finns ju ingenting för mig att göra i det fallet, men att han uppmanar andra att apa hans livsstil. Han har gjort sitt val, men av vilken anledning vill han att andra skall göra samma val?

Tänker tillbaka på talet jag förde under Internationella Proven, svenska B, under gymnasiet. Ämnet jag valde att behandla var Pro-Ana, de flesta av er vet säkerligen redan vad det är så någon närmre förklaring tror jag inte krävs. Om du mot all förmodan inte vet vad Pro-Ana är, sök upp det på Google and you will see. Jag grinade under mitt tal, tänkte tillbaka på min svåra tid, och lika uppgiven känner jag mig just nu. Fast jag är mer förbannad än ledsen, riktigt jävla förbannad faktiskt.

Ibland är bloggvärlden läskig. Dessa människor vet att de har makt och utnyttjar det givetvis. Vill inte ens tänka på hur många flickor som farit illa efter att ha läst t.ex. Kissies blogg som starkt förespråkar att där minsann måste finnas en glipa mellan låren annars är man grovt överviktig och mindre värdig i samhället. När det är blåsta brudar som K som leder bloggvärlden, var fan är vi då på väg? Jag ser inga framtida politiker, makthavare eller professorer i detta land. Ser ingen som helst framtid för vår generation. Det kan låta hårt, men det är ändock min åsikt.

Den dag jag hittar en vettig blogg, bara sådär, skriven av en bra person, då skall jag dansa segerdansen och tända rökelser. Naken om sig så vill.

Spyr galla över alla er där ute som utnyttjar er status till sådana skamliga uppmaningar som att dra på sig t.ex. ätstörningar. Ni är en skam för detta land, and I mean it! Klipp er och skaffa ett riktigt jävla jobb för fan!

Kommentera

