Det våras för vår.

Publicerat: 2010/04/11 i Vardag

Idag såg jag årets första humla. Solen skiner. Det är varmt, och det är vår. Kräver mig rätten att lägga till ett äntligen! Nu börjar livsglädjen stråla igen och inspirationen till fotografering flöda. Tänkte fotografera humlan, men för ovanlighetens skull var den alldeles för snabb med att flyga iväg, sedan när blev humlor snabba?

Idag är det söndag och back to Linköping som gäller. Varken jag eller Henrik är speciellt glada för detta. Urledsna på lägenheten och allt som har med den att göra är vi båda två. Snart är det dags för utflyttning, men då är det en hel del annat krångel som måste fixas. Var skall vi bo? Kommer vi få någon hjälp från kommunen så vi kan skaffa ny lya? När börjar jag få mitt aktivitetsstöd? Och så vidare.

Allt handlar om pengar, givetvis, i sin vanliga ordning. Ibland önskar jag nästan att man kunde bo hos mamma och pappa för alltid, men hur jäkla dåligt mot dem vore inte det? Dessutom har jag ju mitt liv tillsammans med min pojkvän sedan över tre år tillbaka. Det finns ingen annan jag vill bo med.Vi är 20 och 22, det är dags att få saker och ting klarlagda inför framtiden då, så att bo hemma är inte ens ett alternativ enligt mig.

Det ordnar sig, allt ordnar sig, det är jag säker på.

Nu tänker jag insupa den del av cybervärlden som för många av er är okänd. World of Warcraft på ingång, behöver lite coca-cola också. Lätt att fixa. Nu skall jag kväva några gnomes och strypa några dwarfs. Smell you guys later!

Kommentera

