Kattvakter.

Publicerat: 2010/04/09 i Vardag

Aldrig trodde väl jag att vi skulle behöva vara kattvakter åt Pepsi, men det är precis vad vi är. Kattvakter åt en utekatt. Igår när jag kom hem till Henrik såg jag Pepsi sitta så fint vid trappen. Efter en närmre titt såg jag att tassen var helt blodig. I tassen, mellan trampdynorna, satt en glasbit.

Det var bara att fara ned till veterinären. Kunde inte stanna i rummet när han skulle sövas, än mindre när glasbiten skulle tas ut. Om det är någonting jag inte klarar av är det när djur blir skadade eller mår dåligt, de är ju så oskyldiga och kan liksom inte säga vad som är fel eller hur det känns.

Bandaget han fick kring tassen fick inte sitta kvar värst länge. Vid midnatt var det avbitet så det stod härliga till. Idag smet han dessutom ut. Sprang direkt till grannens tomt för att kissa i rabatterna… Rabatterna + öppet sår = not good. Nu står han vid dörren och trånar konstant.

Usch, det är så synd om honom. Han förstår ju liksom inte varför han inte får gå utanför dörren, varför vi plockar upp honom så fort det kommer någon och ringer på. Han förstår ju inte ett dyft av vad som har hänt.

Ååååh, hate this! 😦 Stackars Pebban! ❤

Kommentera

