Kissie ”jobbar” hellre svart.

Publicerat: 2010/04/06 i Åsiktshörnan

Jag tycker att hela det här inlägget, där Kissie för det första tror sig veta hur skattesystemet i Sverige fungerar och för det andra bombhotar Skatteverket, är något av det mest skrämmande jag någonsin läst. Hon tror sig vara one of a kind, jag citerar:

”Nej än har jag inte deklarerat och tror dom att jag ska sitta och skriva om vem som har betalat alla mina sponsrade dildos också eller? Jag betalar inte ens mina egna tamponger, den ni! Nej Sveriges största bloggerska skattar inte, det räcker att jag sitter här och bloggar för er, det är ju för eran skull.”

Kissie har alltså hellre en svart verksamhet under sig än en vit. Hon tror att bara för att hon är Sveriges största bloggerska och faktiskt bloggar för sina läsares skull skall slippa skatta. Läkare, anställda på Arbetsförmedlingen, kommunen, butiksbiträden… för vems skull jobbar de? Jo, de jobbar för vår skull, för att vårt samhälle skall fungera. På vilket vis får Kissie vårt samhälle att fungera bättre?

Nej, den lilla giriga fejkade plastikprinsessan bloggar inte för någon annans skull, det är helt och hållet för egen del. Hon har ju trots allt världens enklaste jobb. Nu när fjanten måste börja skatta svider kanske verkligheten en aning. Nu bör hon inse att det inte finns någonting speciellt med henne, hon utmärker sig endast genom att vara så totalkorkad som det är möjligt.

Är det bara jag som är trött på denna fjortis? Herregud… blir ju fan mörkrädd!

Kommentera

