Mätt, mättare, Elfrida.

Publicerat: 2010/04/02 i Vardag

Ojojoj, vilken trevlig kväll jag har haft!
Lite imponerande att det tar omkring två timmar att göra wok, inte sant? Att skära/hacka lök och vitlök med en brödkniv är inte att rekommendera, det är hopplöst och tiden bara rinner iväg. Tur att jag var i trevligt sällskap, annars hade jag aaaldrig pallat det där! Tur nog är jag inte speciellt överkänslig när det kommer till lök, mina ögon klarar sig rätt bra.

Mindre bra är att skära chili för att sedan, några timmar efter ingreppet, klia sig i ögonen; AJ SOM F-A-N! Det gjorde så äckligt ont att jag nästan började grina. Det kändes som om ögonen var drabbade av en skogsbrand, sååå ont gjorde det! Hujedamig!

Efter den otroligt goda och något improviserade vegetariska woken (eller grytan) blev det Frödinges kladdkaka, daimtårta, grädde, vitt vin och bär för hela slanten! Tackar så innerligt för en otroligt trevlig, rolig men framförallt mysig kväll. Love you guys!

Nu skall jag lägga mig i sängen och läsa någon bok medan jag väntar på Henrik. Glömde min viktigaste i Linköping så det kanske får bli lite mytologi eller Poltava? We’ll see! Godnatt på er!

kommentarer
  1. Raz skriver:

Kommentera

