Ett inlägg om dagen.

Publicerat: 2010/04/01 i Vardag

Hello lads!

Då var det första april och ännu har ingen försökt lura mig, skönt. Nyligen hemkommen från Henrik. Följde med mamma och Karro till ONOFF då sistnämnda ville ha mig som smakråd vid sitt kameraköp. Och en jävla tur var det väl att jag var med! Först hade hon tänkt köpa den så kallade ”bloggkameran”, ni vet den med en liten LDC-skärm där fram? Hua, den är säkerligen jättebra men finns det andra kameror i samma prisklass som är typ… grymt mycket bättre, är det ju ingenting att snacka om!

Jag såg kameran hon skulle köpa med en gång, det var liksom ingenting att deala om, det bara var så. Bad henne ändå kalla på personal så de fick säga vad de tyckte, och de sa ju precis detsamma som jag! Så det blev en riktigt härlig kompaktkamera med större lins, linsskydd och en riktigt behaglig skärm. Eftersom det var skyltexemplaret kostade den 1998 istället för 3998, deal. Inget att orda om. Märkte dock när vi kom hem att linsen var misshandlad med flott, men det var lätt fixat. Kameran är verkligen underbar och jag kan knappast undgå att bli avundsjuk! Den tar huuur bra bilder som helst och är inte alls stor: en perfekt och händig kompaktkamera om man t.ex. inte orkar ta med sig systemaren när man skall någonstans, som på en konsert t.ex. 🙂

Sedan vill jag även berätta för er att den 28:e mars fick Fanny och Rawand en liten dotter vid namn Selma, kl. 11.19 på förmiddagen. Blev så jäkla glad när jag fick SMS:et förut och det kändes så overkligt. Grattis! 🙂

Så, kanske man skulle börja göra sig i ordning för middagen som hålls ikväll! Vet dock inte om jag kommer kunna käka något, haha, har ju fan inga cash! 😛

kommentarer
  1. Henrik Bredell skriver:

    Hej Elfrida!
    Du skulle inte kunna ge mig numret till Fanny? hade tänkt och ringa och gratulera till dottren 🙂 Såg henne idag men hade inte prata med henne..

    • popgownia skriver:

      Hej på dig gamle vän! 🙂
      Jag mailar Fannys nummer till dig i morgon så du får gratta henne! 🙂 Hoppas vi ses snart, det var länge sedan nu. Hoppas du har det fint!

Kommentera

