Orkar inte mer.

Publicerat: 2010/03/29 i Vardag

Jag sitter här alldeles ensam i en jävla fyra på hundra kvadratmeter i Linköping. Kan inte låta bli att känna mig förbannat ensam. Kanske rent av övergiven. Som om inte ensamheten vore nog håller min dator på att balla ur totalt. Allt laggar, fläkten skriker och datorn är varm som en spisplatta. No kidding, den är verkligen stekhet! Det spelar ingen roll hur många gånger jag dammsuger ur fläkten och försöker göra den fri från damm, ingenting fungerar. Det spelar heller ingen roll hur många diskfragmenteringar jag gör eller hur mycket jag faktiskt rensar bort ur datorn.

INGENTING FUNGERAR!

Det var verkligen ett misstag av mig att köpa denna dator. Inte ens surfing/skrivandet i bloggen flyter på, allt bara fryser sönder på skärmen! Den är helt värdelös och det borde jag egentligen ha förstått redan från en början. Jag visste ju hurdan en bra laptop var byggd och vilka grejer som skulle finnas i för att uppfylla kriterierna. Förbannar mig själv för detta.

Skall få låna syrrans låda, skulle egentligen vilja sätta in några nya delar såsom mer RAM (tror hon har 2GB nu, vill ha i alla fall 4GB), och det skulle hon nog inte ha någonting emot. Burken blir ju bättre. Hoppas på att kunna ta med mig hennes dator och skärm hit på söndag i alla fall. Kanske vi har fått vårt internet då också? Känns ju förjävligt att behöva sitta på mitt mobila bredband från Comviq när vi blivit lovade gratis internet av vår rumskamrat. Vi har väl inte haft nät på ungefär två månader eller så nu..? Sug drule!

Önskar mina föräldrar var superrika och kunde köpa en bättre dator till mig. Bajs på den här (mogna ordval)! Men är så jääääääääävla arg!

Kommentera

