Back in Linköping.

Publicerat: 2010/03/29 i Vardag

Jajamänsan, då var man tillbaka i vantrivseln. Tack och lov slapp jag åtminstone trängas på ett tåg då mamma och pappa tog beslutet att köra ned mig till Linkan. Otroligt skönt och för det är jag evigt tacksam! En annan fördel var också att vi då hann ta en sväng förbi Willys för att köpa lite billig mat. Hemköp är ju så förbannat dyrt och det har varken jag, mamma eller pappa råd att slösa pengar på när vi kan handla så billigt på W (bästa matbutiken in my opinion). Så nu har jag handlat mat för typ 300 spänn, och mycket blev det för de pengarna!

Klockan 14.00 var det dags för informationsmöte med Jobbtorget inne i Linköping. Det var egentligen ingenting speciellt, vi fick bara lite information om vad som kommer hända de närmsta veckorna. På tisdag nästa vecka börjar jobbkursen jag skall delta i, på helfart. Efter dessa två veckor är det meningen att alla som deltagit skall komma ut och få en praktikplats som vi själva väljer. Och gissa en gång vad jag har tänkt mig?

Johodå, de närmsta tre månaderna skall jag kanske (om jag lyckas få en plats) praktisera på en tidning. Min handledare på Jobbtorget hade en kontaktperson vid Linköpingsposten så kanske jag väljer att köra på där. Så himla kul! Men innan dess skall jag höra efter i Katrineholm om de skulle kunna avvara en plats till mig.

Spännande! Detta skall bli jävligt kul faktiskt! 😀 Äntligen ser en liten del av min dröm ut att gå i uppfyllelse, även om det bara är en praktikplats det gäller och inte en anställning.

Nu blir det ravioli, laters!

Kommentera

