Morning, morning!

Publicerat: 2010/03/26 i Vardag

Hej hallå!

Klev precis alldeles nyss upp ur sängen och känner hur en mindre men ack så irriterande huvudvärk smugit sig på mig under natten. Kanske det är karma? Skulle inte ha torterat er med alla bilder och videoinlägget igår, kanske?

Så, varför är jag uppe och hoppar såhär ”tidigt” då?
Jo, det skall jag ta och berätta för er kära läsare, exklusivt @ popgownias place: skall ned och handla vårjacka med mamma! Det tog ett tag igår att övertyga farsan men till slut gav han med sig den göbben. Det var inte så att vi bråkade under min mission, nej nej, vi garvade mest åt våra argument.

Jag: ”Men mamma har ju faktiskt ingen vårjacka och inte jag heller…”
Pappa: ”Jag har vårjackor. Jag har en från *blabla* och så har jag den som jag hade när jag träffade mamma, den är väl 25 år gammal eller något… men den har börjat blekna…” (konstigt efter 25 år…)


Mamma: ”Mm, du har ju den där svindyra rocken också som du köpte för några månader sedan men aldrig har använt!”
Jag: ”OK… eeeeeeh. Men mamma har ju ingen jacka, så i morgon åker vi ner och köper en varsin!”
Pappa: ”Men vi köpte ju en jacka till henne förra våren?”
Mamma: ”Ja… du menar min huggarjacka…?”

Haha! Pappa tycker att morsan skall gå runt i sin huggarjacka såhär på vårkanten men då bet jag ifrån. Bortskämda lilla unge som får sin vilja igenom, inte sant? Men grejen är att både jag och mamma BEHÖVER en varsin vårjacka, i dessa fall är han inte speciellt svårövertalad. Kuwl!

Nåja, hade inte mamma behövt en vårjacka så hade jag förmodligen aldrig fått en, så tack mami för att du också behöver en! Savior!

Efter vårt celebra besök på stan kommer Henke förbi och stannar över dagen innan han beger sig ut på sina rollspelsäventyr. Nördigt.

Hörs senare!

Kommentera

