Dagen som varit.

Publicerat: 2010/03/26 i Vardag

Nyligen hemkommen från ännu en vända på stan. Det har blivit hela två stycken idag! Först åkte jag och mamma ned för att köpa en varsin vårjacka. När syrran kom hem skulle hon givetvis göra detsamma.

När de sprang i affärer på jakt efter en jacka passade jag på att springa in på Bokia för att se om boken jag har velat ha hur länge som helst fanns. And it did! Stridens skönhet och sorg är en skildring av första världskriget. Inte skildring i den mening att den tar upp krigets alla händelser, utan mer en känsloskildring. Skall bli otroligt intressant att läsa! Har redan tagit mig igenom första kapitlet och det ser lovande ut fortsättningsvis.

Sedan åkte vi upp till ICA för att köpa en kokbok (Rutiga kokboken). Fann en till slut och guuud(!) vad den var dyr tänkte vi men körde på ändå(239 spänn). Sedan när vi kom till kassan var den nedsatt till 99 kronor! Ett riktigt kap med andra ord! Jättefin är den också med både kul läsning/nyttotips och över 1500 recept. Skall nog kunna göra många fina middagar med hjälp av denna!

Nåväl, nu skall jag bänka mig framför TV:n i väntan på min smarriga souvlaki. Hoho, greklandskänslor här ikväll. Bortsett från Let’s dance då… och ja, jag skall faktiskt se finalen för jag fullständigt älskar Claudia! Vilken tjej! 🙂

Hörs senare vänner och ovänner!

Kommentera

