En bit på vägen.

Publicerat: 2010/03/24 i Film & serie, Vardag

Då var telefonsamtalet med socialförvaltningen avklarat. Otroligt skönt att ha det överstökat och vara åtminstone en bit på vägen. Tycker det är himla smidigt med ett förberedande telefonmöte, då är saker och ting mer klara när det personliga mötet tar rum. Mindre saker att behandla och allt känns redan berättat.

Så i morgon kommer ansökningshandlingarna hem, de skall fyllas i och kontoutdrag fixas. Kanske jag verkar lite störd men jag gillar faktiskt att fylla i papper. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som är så roligt, men det är någonting speciellt med just pappersarbete. Kanske det är därför jag känner detta ständiga behov av att plugga?

Tjejen jag fick prata med från socialförvaltningen, alltså min och Henriks handläggare, var till min förvåning otroligt trevlig! När Henrik gick till soc. här i Katrineholm blev han inte trevligt bemött alls, alla var mest gaggiga och sura, undrade vad han egentligen hade där att göra. Därför känns det otroligt bra att vi nu har en sådan otroligt trevlig handläggare! Hon verkar i alla fall fruktansvärt bra! Tryggt.

Jag blev även inskriven på Jobbtorget, så på måndag är det bara att ta sitt pick och pack till Linköping igen, fastän jag gärna skulle slippa. Om jag inte går på dessa möten kan jag bli nekad socialbidrag och någonting sådant vill jag ju inte skall hända. Dessutom tycker jag faktiskt att det skall bli rätt kul, det är just biten att behöva åka till lägenheten i Linköping som gör det lite jobbigt. Utan Henrik dessutom vilket gör det tusen gånger så tråkigt och motvilligt.

Nåväl, jag ser i alla fall lite ljusare på framtiden nu. Skönt att saker och ting verkar ordna sig nu i alla fall för vår handläggare verkade väldigt positiv till min ansökan.

Nu skall jag väcka liv i Henrik som somnat på soffan, försöka få honom att hålla sig vaken till ett avsnitt Vampire diaries som vi börjat kolla på nu. Det verkar faktiskt vara en rätt bra serie, inte i samma klass som True Blood givetvis, men inte långt därifrån. Detta är mer en teenage version av TB, skulle man väl kanske kunna säga. Kolla ni med vet jag! LaterZ!

Kommentera

