Between two jobs.

Publicerat: 2010/03/23 i Vardag

Ni vet, det där mailet jag snackad om här om dagen, till ze boss? Ja, jag fick ju svar givetvis och det var ett skönt svar dessutom. Är inte längre anställd och numera alltså between two jobs, precis som Barney i How I met your mother. Det borde inte kännas bra, men det är precis vad det gör. Nu behöver jag inte längre må dåligt och tänka så jäkla mycket.

Man kan ju tycka att vi arbetslösa ungdomar egentligen skall ta vad vi erbjuds, men i vissa fall fungerar det faktiskt inte så. Speciellt inte om man känner sig tryckt på sin arbetsplats tillsammans med sina kollegor. Det är en känsla jag inte önskar min värsta fiende.

Fick några charmerande sms idag också från teamleadern: ”kan du möta upp mig och ge mig grejerna som tillhör oss idag?”. Svarade att jag är i Katrineholm och inte har någon möjlighet att ta mig till Linköping just nu p.g.a. ekonomiskt dubbeltrubbel. ”Då får du skicka grejerna”. Smart gurl, inte sant? Jag är inte i Linköping, där grejerna finns, dit jag inte kan ta mig, men jag skall skicka min jacka och pärm? Uhm… Exakt hur skulle det gå till? Jag bara undrar.

Between two jobs känns givetvis inte bra, men just nu heller inte dåligt. Saker och ting känns bättre helt enkelt.

Smell you guys later, skall leva mitt arbetslösa liv med en go’ bok i sängen nu.

Kommentera

