En vanlig dag i Linköping.

Publicerat: 2010/03/14 i Vardag

Vad lycklig jag är som har min mami. Nu är det tredje gången sedan vårt internet la av som hon fyller på mitt mobila bredband (eftersom Banhof suger måste vi använda oss av min Comviqdosa). Utan henne hade både jag och Henrik suttit här frustrerade och förmodligen lite småirriterade på varandra. Hur sysselsätter man sig i en lägenhet där alla filmer är sedan länge sedda och allt som går på TV känns tråkigt? Skulle våga påstå att internet är ett underbart tidsfördriv.

Dagen har gått sin väg. Har lirat lite COD 4 med Henke, han vann alla matcher såklart (det var rätt jämt emellanåt) men fasen vilka snygga kills jag fick in! Mycket snyggare än Henke, faktiskt. Jag smög som en tomte, drog ett headshot lite här och där. Haha, för er som inte fattar någonting av detta skall ni veta att det är ett krigsspel. Hade kunnat sitta på min feta röv och lirat hela kvällen/natten, men nu har Jonas dragit hem till Katrineholm och med sig har han sin dator givetvis. Min laptop är ju absolut värdelös så att installera något sådant krävande spel är inte att tänka på.

Efter att vi hade tagit oss igenom otaliga one vs. one-matcher lagade jag käk. Lyckades skära mig på olivoljeflaskan när jag skulle börja wooka våra grönsaker. Och aj som fan, tänkte jag. Sedan var det lugnt. Till dess att skinkan skulle börja skäras upp: världens jävla blodpöl på skinkhelvetet! Så där gick jag med skinksaft i hacket på tummen. Som om inte det vore nog lyckades jag sätta tummen rakt i chilisåsen efter det att såret var rengjort. Snacka om att det gjorde ont!

Fyfan… klantigt.

Nu skall jag fortsätta chilla framför TV:n. Har precis läst ut Brödraskapet och skall börja på en annan bokserie eftersom jag inte ännu äger tvåan i triologin. Så nu är det Valerio Massimo Manfredis triologi om Alexander den Store som gäller. Äntligen får man väl säga, har ägt de böckerna ett par år nu. Spännande!

Kommentera

