Motivation sökes.

Publicerat: 2010/03/12 i Lose some weight

Har just sett färdigt ett avsnitt av Biggest Loser på kanal 5. Herregud, inte dåligt sugen man blir på att joina! Vad fan, folk går ner sex kilo i veckan! Det är ju helt sjukt! De sliter arslet av sig och det ger dem verkligen någonting att ta med sig resten av livet. De verkar sjukt motiverade och jag undrar hur fan de gör?

Motivation är ju den viktigaste ingrediensen för viktnedgång, någonting jag helt saknar. Det är ju underligt men jag ser faktiskt inget ljus i tunneln för tillfället. Om där hade funnits några som helst pengar att lägga på en personlig tränare hade jag gjort det, men det är  någonting jag bara kan drömma om.

Vad fan skall jag göra…? Helvetes skithål, behöver motivation NU!

kommentarer
  1. Zarah-Lou skriver:

    Jag vet hur de gör 😉
    De tränar 6 timmar om dagen (läs: gör av med 4000 kalorier) och tjejerna äter 1200 kalorier om dagen.
    Nu vet du 😉

    • popgownia skriver:

      Jaaa, I know! Men det är ju aldrig någonting som JAG skulle kunna göra alldeles själv. Skulle behöva en jävla massa support, precis som de får med hjälp av deras underbara tränare!

      Åh, är så avundsjuk! Haha! Önskar jag kunde göra allt det där på egen hand men det är ju fan inte möjligt. Inte utan motivation i alla fall. Men men, någon jävla gång skall väl jag finna min väg att gå också. 🙂

  2. Zarah-Lou skriver:

    Jag tror inte ens att deltagarna själva lever sådär när de kommer hem. Finns inte en jävel som har tid att träna 6 timmar om dagen..

    • popgownia skriver:

      Nej, menar det. Träna sex timmar om dag, woha, och ha ett jobb. Då har man ju knappt tid/ork att träna två för man är så jääävla trött när man kommer hem.

      Jag tror det är viktigt att hitta sin egen väg när det gäller någonting sådant som att gå ned i vikt. Du har ju hittat en som verkar passa dig t.ex. 🙂

  3. EmmaConstance skriver:

    Hej hej!
    Har precis suttit och läst igenom dina inlägg under den här kategorin och hejar verkligen på dig! Tycker det är intressant att läsa och jag själv skulle också behöva en motivationsspark för att äta nyttigare och röra på mig mer.

    Hur som helst. GI tycker jag låter som ett superbra alternativ. Du får laga några sånna rätter och tvinga Mackan & Jonas att äta det. Det skulle de själva må bra av ;P (iaf Jonas. Mackan har jag ju ingen koll på direkt).

    Jag kan tipsa om en bra hälsoblogg också, när jag ändå håller på: halsofreak.blogg.se
    Hon lägger upp massa recept på nyttiga och goda rätter. Himla fina foton också dessutom.

    Hoppas du lyckas motivera dig nu och att du fortsätter skriva om det här så man kan följa det 🙂

    • popgownia skriver:

      Hej Emma! Det var ett tag sedan man hörde från dig! 😀
      Ja, eller hur! Jag tycker det är kul att skriva om det också. GI är ett superbra alternativ för mig eftersom jag ääälskar kött och sallad! Att skippa potatis, pasta och alla andra kolhydratsbovar i maten har jag inget som helst problem med. Det är väl den där förbannade läsken som är problemet… Den är verkligen farlig och jag missbrukar den verkligen! 😛 Skärpning för mig där!

      Tack för tipset, skall heeelt klart ta mig en liten titt och försöka följa den. 🙂
      Givetvis skall jag fortsätta skriva om min ”framgång” som är lite bakgång just nu, men jag skall försöka göra mitt bästa i alla fall. Hur jävla svårt skall det vara liksom? Det är väl bara att ta sig i kragen och lyfta på arslet egentligen! 😛

      • EmmaConstance skriver:

        Haha, ja om det ändå vore så enkelt!
        Jag ska dock ta tag i mitt sockerberoende imorrn (dricker enorma mängder cola och kekar godis/bakelser VARJE dag) så att jag förhoppningsvis kan börja må lite bättre både psykiskt och fysiskt. Som du säger: Såå svårt kan det väl ändå inte vara?.. Eller? ;P

        Vi får kämpa tillsammans helt enkelt! 🙂

      • popgownia skriver:

        Ja, men egentligen tror jag det är så jäkla psykiskt! Säkerligen är det fysiskt också, sockerbegäret vi har, men mestadels sitter det nog i skallen. Det är ju bara att försöka till dess att det går och aldrig ge upp! 😛 Egentligen är det ju så!

        Hoppas du har det bra uppe i den norra delen av Sverige nu förresten! Är lite avis på er faktiskt, vill också åka skidor, kuuul!

        Ja, vi kämpar tillsammans Emma! DU och jag mot sockret, haha. 😉

Kommentera

