Och dom säger att stan blivit tyst och ful och öde, älskling.

Publicerat: 2010/03/09 i Kärlek, Musik

Men det är allt annat än vad Linköping kommer vara i morgon kväll när vi får finbesök. Nu börjar konsertnerverna spela mig sitt spratt och det var länge sedan jag mådde så bra. Om mindre än ett dygn står jag där. Framför scenen. Tillsammans med människor jag älskar och några tusen främlingar. Och alla har vi en sak gemensamt: kärleken till kent.

Det är en obeskrivlig känsla att stå där framför bandet med stort b som trollband mig vid 12 års ålder. Nu står jag där i morgon, åtta år senare, för sjätte gången. Alltså… jag kan inte beskriva det. Fullständigt omöjligt att sätta ord på det hela, därför tänker jag sluta predika. Ni vet redan hur mycket detta betyder för mig, även fast det kanske är svårt att förstå för vissa av er.

Sedan vill jag tacka min bror Stefan och Ellinore som gav mig pengar i födelsedagspresent idag. Detta betyder att jag faktiskt kan köpa en merchandise i morgon, vilket jag varit lite smått deppig över att inte kunna göra innan. Skall bli underbart kul! Behöver bara välja en, men har nog redan bestämt mig. Då har jag en från varje skivsläpp sedan min första konsert!

Skall gå och lägga mig snart. Det blir morgon snabbare då, har jag hört! Hoppas fan att det inte är en myt. 😉

Kommentera

