Att glömma bort sin födelsedag.

Publicerat: 2010/03/09 i Vardag

Var nyss med om någonting väldigt konstigt. Loggade in på Facebook för att kolla läget och ser att jag har ett meddelande från min moster. Hon säger grattis på födelsedagen. Och vet ni vad? Jag hade helt och hållet glömt att jag, idag den 9:e mars, blir 20. Det var en grymt skum känsla.

Jag menar: hur i helvete kan man glömma det faktum att man blir systemetmyndig? Det är ju helt crazy! Tyvärr blir det inget spring på systemet för mig, det går inte ihop sig ekonomiskt. Tanken på alkohol gör mig dessutom illamående efter lördagens vilda ståhej. Andreas och Calle vill kröka på onsdag i samma veva som kent, men jag vet fan inte om jag kommer palla det. Det faktum att jag är genomförkyld gör mig knappast mer sugen på öl. Eller vin. Eller vadfansomhelst.

Detta är åtminstone ett tecken på att här inte råder någon typ av åldersnoja. Ur allt ”ont” kommer någonting gott. Daimtårta är gott. Jag är 20, men ändå fortfarande 16.

Kommentera

