Nu börjar det likna något.

Publicerat: 2010/03/08 i Vardag

Det är mildgrader, strålande sol och blå himmel i Linköping idag, och min förkylning känns inte lika jävlig nu. Snart ger vi oss ut på fältet för att besöka skatteverket där vi skall skriva in oss i Linköpings kommun. Bättre sent än aldrig, inte sant? Detta gör vi för att kunna söka de medel som behövs för att överleva arbetslöshet. Själv är jag ju inte arbetslös, men att få ut mindre än 1000 kronor efter skatt är inte kul, får ju bara jobba en dag i veckan.

Efter det roliga (eller intressanta) besöket hos skattemasarna skall jag gå upp till H&M och utnyttja mitt presentkort på 500 spänn. En väldigt, väldigt uppskattad present från Andreas, Cia och lilla Ebba. Har ännu inte funderat ut vad jag skall köpa; smink eller kläder? Hårprodukter kanske? Mitt hår skulle helt klart behöva botas, den svarta färgen går ju ur så fort och utväxten blir svinful. Lovar att berätta vad jag fick med mig hem senare idag!

Nu skall vi börja knata mot bussen i vårsolen. Later! 🙂

Kommentera

