Märkvärdighet.

Publicerat: 2010/03/08 i Åsiktshörnan, Blogg

Internet är inget nytt fenomen, däremot känns det här med att vara märkvärdig i internets universum rätt nytt. Storbloggarna har ju varit på spåret länge, men nu börjar jag även se mindre bloggare som tror sig ha någon typ av supermakt. Det är rätt fascinerande att läsa deras texter, ta del av deras åsikter och så vidare. I vissa fall skiner det igenom tydligt att texten är full av osäker ordbajsning och noll koll. Superinspirerande.

Själv är jag ingen vidare seriös bloggare. Skriver om min vardag då och då, blandar egna recept med ironi och seriösa åsikter. Åtminstone gjorde jag det förr, numera är jag lite mer nedtonad, känner inte för att vräka ur mig vad som helst därför undviker jag att synas allt för mycket. Till exempel hade jag en jäkla massa åsikter förr om storbloggarna, tyckte jag var helcool när jag klankade ned på dem och hade sjukt svårt att acceptera deras vardag. I slutändan förstod jag ju att det verkliga problemet inte var dessa tjejer utan jag själv och min självkänsla. Det var en helt otrolig insikt och livet tog en helvändning när jag plötsligt vågade glädjas med framgångsrika personer. I samma vända började jag uppskatta mig själv mer, få bättre självkänsla och faktiskt bli lite inspirerad.

Idag kan jag läsa båda Blondinbellas och Kenzas blogg utan att färgas grön av avund, det är en underbart skön känsla. Kissie däremot, den bruden tål jag bara inte. Av naturliga skäl. Tror jag har rätt många med mig på just den fronten. Att visa en sida utåt och sedan påstå att det inte alls har med den verkliga personen att göra, att påstå att hela bilden Kissie är ett alterego; det är att ljuga, vara blind inför sanningen. Vem som helst kan se att bakom denna blogg sitter precis samma tjej. Det har helt enkelt gått för långt och längre kommer det förmodligen gå också.

Nej, jag tänker blogga i min takt, fortsätta läsa stora, märkvärdiga bloggar, små, märkvärdiga bloggar och bara vara jag. That’s my cup of tea! Fast ja, några kommentarer lite här och där blir det ju. Så skall det vara!

Med dessa ord säger jag godnatt från Linköping. I morgon blir det shopping, vilket jag tyvärr inte kommer kunna visa då jag bara sådär glömde systemaren i Katrineholm. Surt sa räven! Guten nacht!

Kommentera

