Damien Rice – helt underbar!

Publicerat: 2010/03/05 i Musik, Youtube

Damien Rice är en artist som följt med mig sedan år 2003. Detta var den första låt jag hörde, Volcano, och den första tanken som nådde mig var: ”wow! Kan en människa skapa någonting så ljuvligt vackert?”.

Det kanske låter som en klyscha, men det var verkligen så jag kände. Det är så jag känner, fortfarande, när jag söker upp honom på Spotify. Lutar mig tillbaka och bara njuter, vilket jag tycker att även ni skall göra. Bara njuta, tänka, fundera, lyssna.

Damien verkar även vara helt underbar live. Tänkte att jag lägger upp ett liveklipp där han sjunger Leonard Cohens Hallelujah. Får gåshud över hela kroppen när jag ser och lyssnar. Tror inte han lämnar en sate oberörd och jag har knappt ord att beskriva de känslor som når mig. Enjoy!

Kommentera

