How to protect yourself from a dildo.

Publicerat: 2010/03/04 i Film & serie

Sitter just nu och ser på Brüno, såg nämligen att den fanns på syrrans Xbox. Har nämligen tagit över hennes rum lite nu när jag inte har något eget och hon inte är hemma. Riktigt soft faktiskt eftersom det finns sååå mycket film att välja mellan. Funderar på att kanske dra ett Falk-marathon någon dag, innan jag åker hem till Linköping igen.

Hur som helst, jag älskar Brüno och alla klockrena lines som t.ex: ”Ich was going to be the biggest austrien superstar since Hitler” och (när han skall lansera sin talkshow) ”it’s worse than cancer” eller ”Look at the evil people in the world, Saddam Hussein, Hitler, Stalin what do they all have in common? Moustaches!”.

Love it!

Såg en annan bra film nyss med bl.a. Joel Kinnaman i huvudrollen: I skuggan av värmen. Den var djup, sorglig, ärlig, verklig och genuin. En svensk film, helt klart värd att se.

kommentarer
  1. Ellinore skriver:

    Ifall du tyckte i skuggan av värmen var bra så har du ett gäng böcker att läsa.
    Det är Lotta Thell som har skrivit den från början.
    Och hon har kommit ut med 5 st böcker i sin självbiografiska svit om Eva.

    1a: utan en tanke
    2a: i skuggan av värmen
    3a: bortom ljus och mörker
    4a: kärleksbarn
    5a: för kärleks skull

    • popgownia skriver:

      Oj, är det sant! Gud vad kul! Har du läst dem? 🙂 Skall helt klart kolla upp om de där böckerna finns på bibblan i Linköping.

      Jag gillade verkligen filmen. Vacker men ändå så jäkla tragisk. Helt i min smak. 🙂 Vad tyckte du om filmen då?

  2. Danne skriver:

    Älskar Sascha Baron Cohen!

  3. Ellinore skriver:

    Jag föll för filmen, tyckte den var jätte bra. Det var därför jag köpte hela serien för att sen ställa in den i bokhyllan. 🙂 Jag har inte läst böckerna än, men enligt mamma som har läst dom första tre, så tyckte hon det blev lite för ”mycket”. Så det är nog inga böcker man ska sträckläsa hela serien igenom kan jag tänka mej.

    • popgownia skriver:

      Jaa okej! Men då kan man ju varva med några andra böcker emellan. Jag sträckläste ju alla the Twilight Saga, och det blev lite långrandigt efter ett tag. Men bra var dem i alla fall.

      Jag har ju så mycket böcker så att varva med annat emellan är nog inget problem. 😀 Hoppas böckerna är lika bra som denna film var!

Kommentera

