Om en längtan blir svår.

Publicerat: 2010/03/03 i Kärlek, Musik

Ikväll hade jag, Calle, Andreas och Henrik en liten gathering of ’07. Såg på film och myste ikapp, snackade om allt mellan himmel och jord, åt en hel del onyttigt och rökte. Det var ju oundvikligt att snacka om kent, som vi skall gå och se på onsdag nästa vecka, Cloetta Center, Linköping. Jag och Andreas är speciellt peppade och har skrivit otaliga små kentnotes på Facebook till varandra, vilket givetvis triggar upp vår längtan ännu mer. Kul att Calle kanske skall med också, beroende på hans arbetstider o.s.v.

JAG KAN KNAPPT VÄNTA!!!
JAG VILL NU, NU, NU!!!

Åh, kan inte skriva mer. Flyger snart iväg. Trodde aldrig jag skulle få se dem en sjätte gång! Var helt säker på att deras journey var slut vid Tillbaka till samtiden, sedan kom Röd och byggde upp all denna förväntan igen. Såg att de kört OWC, FF, Kärleken Väntar, Du Är Ånga och Sundance Kid i Stockholm, det bådar jääävligt gott det vill säga! Hoppas de inte ändrar för mycket i den spellista jag sett, till den 10:e mars, det var ena jävla bra låtar de hade kört! Lyckan är total när jag får se att de även under denna turné avslutar med Mannen i Den Vita Hatten. Jag var 12 när jag först började lyssna på kent i samband med Vapen & Ammunition. Jag var 15 när jag första gången såg dem under tältturnén i samband med Du & Jag Döden. Jag är 20 när jag ser dem på onsdag i samband med Röd.

Kärlek. Det är bara kärlek.

Kommentera

