1-0 till snön.

Publicerat: 2010/03/01 i Idioti

Jag och Henrik skulle ned på stan för att ta ut hans pengar. Vi skottar uppfarten på den ytliga snön som fallit de senaste timmarna (ca. 2 decimeter) men glömmer helt och hållet bort all annan snö som legat och riktigt gottat sig på marken de senaste veckorna, vilket resulterat i att riktig kärle har uppstått. Vi kör ut, med tanken att vi faktiskt kan köra fast, men att vi nog trodde att vi skulle klara oss undan det.

Ack så optimistiska vi var. Nu sitter vi fast där ute, i skiten. Snön fortsätter falla och bilen ”hänger” liksom på snön. Det är inte bara hjulen som har fastnat, utan hela bilen står liksom på en vall av snö och den är omöjlig att rubba! Vi kommer varken framåt eller bakåt. Vi står helt jävla still, hur mycket vi än försöker gräva oss ur situationen.

Jag blir tjurig såklart och Henrik frågar varför jag är så pessimistisk, jag svarar med en något bitter ton:
”Ja, men jag var optimistisk innan men varför ska man vara det när allt bara går skit? Då kan man lika gärna intala sig att allt ska gå skit, så blir jag inte lika besviken sen när det visar sig att vi faktiskt inte kommer komma loss här ifrån”.

Som sagt; 1-0 till snön.

Kommentera

