Sökandes.

Publicerat: 2010/02/28 i Åsiktshörnan, Vardag

Idag är jag väldans seg, skulle egentligen vilja sova heeeela dagen, men det går ju inte. Låg uppe i natt och pratade med Henrik till klockan 04.00, typ. Vi hade en hel del att prata om och kom faktiskt fram till vissa grejer rörande lägenheten. Det är otroligt skönt att vi har samma värderingar, åtminstone när det kommer till hela den här boendegrejen. Vi är eniga om att snart börja söka oss till eget, att vara inneboende är faktiskt inte toppen när man vill komma någonstans.

Ta det här med att söka jobb t.ex., det hinner ju Henrik knappt med för det är bara en massa datorspelande heeela tiden! Jag vet att han har otroligt svårt att slita sig från datorn när han sitter där tillsammans med två andra killar, som är minst lika datorspel-kåta.

Jag kan tycka det är jobbigt för den delen att jag och Henrik inte får någon som helst privat tid. Tror inte att inneboendegrejen funkar när det är ett par och två killar i en lägenhet. Vi vill liksom ha vår tid, men det är svårt att verkligen få den där lugna ron.

Jag hoppas att allting ordnar sig, vilket jag är säker på att det gör. Skall i alla fall börja se på lägenheter i Linköpingsområdet snart. Har ju tittat på en lägenhet i Tornby, men den är säkerligen redan tagen. Om ni har vetskap om en ledig tvåa eller en stooor etta, hojta till! Helst runt 4500 i månaden, det vore perfekt.

Nu skall jag bara sitta här och fundera till dess att Henrik kommer. 🙂 Laters!

Kommentera

