Mamma stickar OS-mössor!

Publicerat: 2010/02/26 i Vardag

Idag fick jag en OS-mössa av mamma som hon virkat själv. Så himla najs! Det första jag tänkte när jag såg Charlotte Kalla bära den svenska OS-mössan var ”den där vill jag ha!”. Blev helt till mig, så jäkla snygga är de!

Mamma har använt ett litet hårdare garn till denna mössa, därför kan den se lite stel ut. Den känns lite stel också, men den är stilig på så vem bryr sig! De äkta OS-mössorna är stickade i ett mjukare garn, vilket syns tydligt då de liksom ”slokar” lite bakåt. Frågade mamma om hon inte kunde virka en mössa i samma garn så den ”slokar” lite för mig med, haha. Men guess what? Det garn den äkta mössan är virkad med är utsålt över heeeela Sverige och går därför inte att få tag på längre.

Helt jävla sjukt! Det är tydligen fler som fastnat för denna modell. De har aldrig haft så jäkla snygga mössor! Folk virkar dessa själva och lägger ut på blocket för typ 350 spänn, sedan finns de äkta att köpa också för omkring 1300. De oäkta blir förmodligen aldrig sålda, men de äkta ryker nog väldigt snart. Fan att man inte hade de pengarna att lägga på en mössa…

Just nu sitter mami och virkar en likadan modell till mig, fast med rosa och brunt istället för gult och blått. FEJNT!

Vad tycker ni om OS-mössan 2010?

kommentarer
  1. MammaMu skriver:

    Nu är den rosa-bruna mössan klar. Hoppas du blir nöjd med den. Puss.

Kommentera

