Det går aldrig som man har tänkt sig.

Publicerat: 2010/02/26 i Lose some weight

Jag skrev ju för ett tag sedan att jag skulle börja med Nutrilett för att gå ned lite i vikt, förminska magsäcken. Är ju ingen smal person och har väl egentligen aldrig varit, förutom under den tid då jag led av någon typ av ätstörning och hade magrutor. Men den tiden var ingen rolig tid, såg inte frisk ut för fem öre och det är inte smal på det sättet jag vill vara. Det var inte hälsosamt, helt enkelt. Som tur var orkade jag ta mig upp ur träsket med hjälp av mina föräldrar, vilket jag är evigt tacksam för.

Hur som helst: jag vill verkligen gå ned i vikt. Vet bara inte hur jag skall gå till väga eftersom Nutrilett verkligen inte fungerar för mig; det är så jäääävla äckligt! Det enda jag gör just nu är att strunta i godis och läsk under veckodagarna. Inte på grund av att jag egentligen vill, utan mer därför att jag inte har råd. Kände redan efter några dagar utan godis att suget efter just godis var borta, men inte suget efter läsk. Jag är vad man skulle kunna kalla antingen beroende eller besatt, haha. Det är självklart fruktansvärt jobbigt.

På grund av detta försöker jag alltid köpa lightläsk, när jag blir sådär sjukt sugen. En favorit är givetvis Pepsi Max. Coca-cola light fungerar helt okej medan Coca-cola Zero går fetbort eftersom den är så sjukligt vidrig! Det kan vara det värsta som framställts inom läskväg, förutom Root Beer då *kväljningar*.

Så ja, jag är i alla fall en bit på vägen med ett litet framsteg. Har ni några effektiva småtips, so bring it on!

kommentarer
  1. Ninna skriver:

    Hej på dig! Tittade egentligen in för att kika på din OS-mössa… men passade på att titta runt lite. Några vikttips; När det gäller vikt så är jag övertygad om att ”vardagsmotion” är den rätta vägen… Om man rör sig mer, så kan man också ”unna” sig att äta mer. Det handlar inte om att börja ”vrålträna”, utan mer att regelbundet just röra på sig – gå istället för bussen osv. LYCKA TILL! PS Det ska bli spännande att se din OS-mössa i nya färger. Ida äe sugen på en i brunt & rosa…

    • popgownia skriver:

      Hej Ninna!
      Ja, jag tror du har alldeles rätt där. Vardagsmotionen är väldigt viktig. Det vore kanske lite overpower för mig att gå in till Linköping när jag skall jobba då det tar minst en timme, men jag brukar kunna gå till nästa busshållplats som ligger ca. 15 minuter ifrån den jag har närmst. Sedan går jag av där på vägen hem och har då enkelt tjänat in minst 30 minuters vardagsmotion. 🙂 Sedan går vi ju till affären, givetvis.

      Vardagsmotion är grymt! 🙂

      Haha, ja, jag ser också fram emot att få se resultatet. Hon är duktig, min mami.

Kommentera

