Suckelisucksuck!

Publicerat: 2010/02/23 i Vardag

Vad tråkigt det är att gå upp ensam. Vad tråkigt det är att glo på OS, ensam. Vad tråkigt det är att dricka Loka ensam. Gud vad tråkigt det är att ha tråkigt. Vill jobba! Blir snart helt galen av att bara sitta här hemma, jag vill verkligen jobba! Just nu får jag inte jobba mer än en gång i veckan på grund av mitt dåliga snitt. Ja, antingen är jag en urrutten försäljare eller så har jag bara otur vid dörrarna. Fel människor som öppnar, så att säga.

Fast ja, det kan ju egentligen bero på vad fan som helst; men en dålig försäljare är jag faktiskt inte. Det måste jag få säga. Är lite smådeppig just nu. Har ju hyra, mobilräkning, mat o.s.v. som måste betalas, vilket jag inte kommer klara av när jag bara får jobba en dag i veckan. Det känns lite tråkigt.

Antar att socialen är sista utvägen. *suck* Jag som hoppades på att få slippa dem.

kommentarer
  1. Zarah-Lou skriver:

    Men skulle inte Henke få en jättebra lön? typ 50 000/mån eller vad det var? Tyckte jag såg det på FB eller här i bloggen bland kommentarerna..?

    • popgownia skriver:

      Företaget som anställde honom ljög så det stod härliga till på arbetsintervjun. De sa ”10.000 i månaden är en låg lön när du jobbar här hos oss”, ”här har du både fast och rörlig lön” o.s.v.

      Henrik var ju skitglad, förstås! Allt såg lite ljusare ut för oss, helt klart. Sedan kommer han hem efter första dagen på jobbet och är huuuur deppig som helst! Då är det tydligen världens skitlön! Han sålde elavtal, och han skulle endast få pengar för sitt sälj om kunden beslutade sig för att skriva på avtalet (ca. 4-6 veckor efter det att de hade pratat med Henrik i telefon, vilket betyder att de pengarna kanske skulle komma in på tredje lönen fastän han ringt dem sin första arbetsdag).

      Han fick alltså en rörlig lön + fast; men det är ju rena rama skämtet. Den fasta lönen baserades endast på den tid då han pratade med en kund i telefon. Mellan varje samtal var det 6-10 minuter (den tiden mellan varje samtal får han inte betalt för). Så under en timme kanske han hann ringa sisådär fem samtal, en minut vardera…

      Alltså var det en jävla överdrift företaget tog i med vid anställningsintervjun. Helt sjukt. Samtidigt som Henrik blev anställd var det en annan kille som sökte jobbet, som också fick det. Han hade med sig en kompis som inte ens hade sökt jobbet, men blev tillfrågad (bara sådär…) om han ville ha jobb där.

      Helt jävla sjukt! Man skall verkligen akta sig inom försäljningsbranschen. Nu har min bror, hans flickvän, Fanny och Henrik råkat ut för i princip samma sak, inom precis samma bransch!

  2. Zarah-Lou skriver:

    Förjävligt.
    Men som sagt, är det något jag personligen aktar mig för så är det just ”säljarjobb”, oavsett vad det är för produkt, har ju jobbat med det förr och vet vilken skitbranch det är.
    Hoppas det löser sig för er!

    • popgownia skriver:

      Jo, fast GodEl har jag personligen aldrig haft några problem med. De är väldigt ärliga, de utbildar oss jättebra, vi får våra pengar som vi skall, har en hög timlön för att vara försäljning o.s.v. Och inte att förglömma; vi har skitsköna afterworks! 😀 Allt som ett bra företag skall kunna erbjuda. Är hur nöjd som helst med jobbet! Sedan är det rätt naturligt att man får jobba mindre när man har ett dåligt snitt, men det är bara att ta sig upp igen! 🙂

  3. Zarah-Lou skriver:

    Ja, det är ju kanon att du trivs! Jag kan ju bara tala utifrån mina egna erfarenheter, och jag har inte mycket till övers för ”säljarjobb” 😉

Kommentera

