Ett steg närmre blågul OS-final.

Publicerat: 2010/02/22 i Sport, Vardag

Hejsan! Uppdateringen hittills har varit väldigt dålig idag p.g.a. mitt mobila bredband. Comviq är väl ingen höjdare egentligen, fungerar bra när det fungerar men inte alls när någonting är fel i deras system. Var helt säker på att även mitt mobila bredband gett upp, precis som vårt fasta.

I morse gick jag och Henrik upp vid 06.00 för att se hockeymatchen mellan Sverige och Finland, såklart. Gick upp med en dålig magkänsla som sa att Sverige skulle gå ur matchen som förlorare (Henrik gick upp med dålig mage, höhö). Så blev det ju knappast. Skulle inte påstå att de utklassade Finland, men de gjorde i alla fall en grym match! Sedan har det, såhär efteråt, spekulerats ikring Finland, om de lade sig eller spelade fairgame.

Inte en chans att de lade sig. Man såg ju på dem att de var spelsugna! Enligt mig var det en riktigt bra match, rolig att se på. Även fast kommentatorerna och de som vet någonting om hockey inte tyckte det, haha. 😉 Men det är ju som de säger: det är alltid kul att se Sverige leda och göra fler mål än deras motståndare. So true.

Nu hoppas jag att vi slipper möta Ryssland i semin. HUA vad bra de är! Ser hellre att vi möter Canada, believe it or not!

Nu skall jag fortsätta laga mat här. Kyckling, bea och pommes, yummy!

Kommentera

