Drop Dead Gorgeous.

Publicerat: 2010/02/21 i Film & serie

Var tvungen att ta med denna bild på Kirsten Dunst, så jäkla lik en yngre Blondinbella.

Åååh vilken underbar film! Helt klart en av de bättre jag har sett. Det är inte allt för ofta jag sitter och slänger ur mig uppriktigt äkta skrattattacker när jag sitter och ser en film alldeles ensam i en tom lägenhet; men det gick helt enkelt inte att stoppa dessa anfall ikväll. Jag älskar denna film lika mycket som jag garvade gott åt den: a lot!

Plot summary (från IMDb.com):

In a small Minnesota town, the annual beauty pageant is being covered by a TV crew. Former winner Gladys Leeman wants to make sure her daughter follows in her footsteps. Explosions, falling lights, and trailer fires prove that. As the Leemans are the richest family in town the police are pretty relaxed about it all. Despite everything, main rival (but nice) Amber Atkins won’t be stopped. There could well be more death and disappointment to come…

Nu tycker ju inte jag att summeringen låter speciellt rolig; men fan vad rolig denna film är! Ni måste verkligen se den. Visserligen sitter jag här 11 år senare och predikar om en film de flesta förmodligen redan har sett, haha. Ville bara berätta hur jävla hooked jag är och hur mycket ni kommer ångra att ni inte sett denna innan ni dör. Helt klart en topp-tio-film!

Till er som inte har sett den: give it a shot!
Till er som redan har sett den: se den igen!

Kommentera

