That’s some scary shit!

Publicerat: 2010/02/20 i Oh my god!

Ibland vet jag inte om jag skall skratta eller gråta. Men när någon kommenterar Kissies blogg med orden: ”tycker om din blogg. känns som du är mogen typ…” vill jag göra både och. Uhm. Att påstå att Kissie är mogen, det är samma sak som att påstå att jag är smal. Alltså inte alls speciellt relevant eller logiskt. Ibland undrar man ju vilka kraven är för vissa när det kommer till att vara mogen?

Kissie skaffar brunt hår och plötsligt tycker alla mini-Kissies att tjejen blivit mogen. Det är framtidens förebilder vi snackar om, framtidens arbetare, mediapersoner, föräldrar, politiker (förmodligen)… Kan faktiskt inte undgå att bli lite småskraj. Skamligt.

Jag påstår knappast att jag är någon idealisk ”så-borde-alla-vara-person”, men jag säger heller inte att jag inte är det. Det är väl upp till var och en att känna var man står i livet och hurdan man är som person. Trivs man med att vara ett urblåst pucko; fine. Jag hoppas bara att det inte är dessa personer som till slut hamnar i vår svenska riksdag eller skaffar alldeles för många barn som trackar andras barn på dagis. 😛

Oj vad elak jag är nu!

Kommentera

