Mitt hat mot nycklar.

Publicerat: 2010/02/20 i Vardag

Det finns ingenting jag avskyr så mycket som att tappa bort mina nycklar. Det kanske märks att jag är rätt pressad just nu. Min pojkvän måste tro att jag har blivit världens psykfall när jag ringer till honom och grinar därför att jag inte kan hitta mina förbannade, jävla nycklar! Till mitt försvar bör tilläggas att jag först glömt dem i dörren och att någon snott dem…

Nycklar är ju så jäkla opraktiska. Tänk er t.ex. att ni tappar er mobil, det enda ni behöver göra (förmodligen) är att ringa upp den från någon annans mobil, det brukar fungera för mig i alla fall. Jobbigare å andra sidan om du är ensam hemma och inte kan hitta mobilen, då får du helt enkelt vänta på att någon ringer upp dig på måfå. Det skulle i och för sig aldrig hända mig, för det är aldrig någon som ringer till mig bara sådär. :p Hur som helst: en nyckel kan du inte ringa till! Ibland önskar jag verkligen att man kunde göra det, gör inte ni? Funderar på att införskaffa en metalldetektor inom en framtid, det känns som en grym investering. Allt skulle bli så mycket enklare då… Nu hittade jag dem i alla fall, i väskan, i det enda facket jag inte använder. I det enda facket jag aldrig har använt.

Nycklar kan fuck ‘em selves in ze back!

Kommentera

