Att det skall vara så jävla svårt!

Publicerat: 2010/02/20 i Vardag

Vid 23.30 igår slutade vårt internet fungera här i lägenheten. Bara för att vår roomie som står på kontraktet här inte har orkat ringa till vår internetleverantör. Han vill istället att vi skall ringa. Och visst, det hade vi väl kunnat göra om inte faktum kvarstod att det då kostar 500 kronor i månaden; om M ringer som alltså står på lägenhetskontraktet blir internet helt gratis eftersom han är studerande. Han har till och med bett J att ringa! Han vill alltså betala!

När vi flyttade in här i lägenheten studerade vi kostnaderna och drog den slutsatsen att vi skulle ha råd. Internet blev vi lovade av M att det skulle vara gratis, därför tänker inte vi betala ett skit för internet. Ingenting alls. Det går lagom ihop sig som det är nu, med lite hjälp från föräldrarna.

Jag och Henrik har på mammas order börjat kolla på lägenheter här i Linköping. Mamma började kolla runt på internet så fort jag berättat för henne i telefon, haha. Så söt hon är! Men det är verkligen dags för mig och Henrik att hitta någonting eget. Det fungerar verkligen inte att bo tillsammans med någon som är så arrogant!

Hur svårt är det egentligen att ringa ett samtal för absolut noll kronor? Åh, jag är helt sjukt arg!

Tur att jag har så jävla snälla föräldrar! De fyllde idag på mitt Comviq Surf för en vecka, vilket förklarar varför jag kan sitta här och blogga just nu. Tack! ❤ Saved my day!

Kommentera

