Alice in Wonderland verkar helt underbar!

Publicerat: 2010/02/19 i Film & serie

När jag vann GodEl’s SMS-tävling här i Linköping kom jag direkt att tänka på Tim Burtons Alice in Wonderland. Vill verkligen se den! Denna verkar vara i samma underbara form som Burtons Charlie and the chocolate factory, en absolut underbar film som jag fullständigt älskar! Nu när jag tänker på den slår det mig att det var alldeles för länge sedan jag såg den sist.

Hur som helst så verkar Alice in Wonderland vara en minst lika underbar, hysterisk, flippad och komisk skapelse. Skönt att Tim Burton aldrig dissar Johnny Depp. Jag är en av många som aldrig får nog av honom, speciellt mycket älskar jag Deppan när Tim Burton står för regin. Corpse Bride, Edward Scissorhands, Sleepy Hollow, Charlie and the Chocolate Factory… listan är lång. Filmerna underbara.

Jag kan verkligen inte få nog av allas våran Depp. Nu fick jag plötsligt en väldig lust att se Secret Window. Who’s with me? Eller kanske Sleepy Hollow.

Hur som helst så var jag ju så pass dum när jag vann tävlingen (i stundens lyckliga hetta) att jag lät Henrik bestämma vilken film vi skall se. Ja, jag till och med tvingade honom att bestämma. Jäkla, jäkla, jäkla misstag! Då skall vi, när pengar finns till Henriks biljett, gå och se Wolfman. Det verkar vara en himla bra film, men fan fan fan fan! Jag hade mycket hellre sett Alice in Wonderland.

Well, förhoppningsvis kommer jag få se den ändå inom sin tid. Men fanken vad dum man är ibland alltså! Skäms på mig! :p Vilken film hade ni allra helst sett på bio just nu?

Johnny Depp – The Mad Hatter

Mia Wasikowska – Alice Kingsley

Anne Hathaway – The White Queen

Helena Bonham Carter – The Red Queen

kommentarer
  1. Zandrah skriver:

    wolfman verkar suga på trailern och Eric sa att den söög när han såg den 😛

Kommentera

