Köksstudie.

Publicerat: 2010/02/18 i Vardag

Just nu hanterar jag vår köksfråga väldigt fel egentligen; jag håller mig borta från just den delen av lägenheten för jag mår verkligen illa när jag ser vår diskhög. Inte fan kan man tänka sig att vi har diskmaskin, va? Det har vi. Roomien som skulle städa köket har dragit till Alperna i två veckor, så den här veckan har fördelningen varit allt annat än rättvis. Jag, Henrik och Jonas har lagat mat. Jag, Henrik och Jonas kommer få städa köket. Rättvis fördelning var det ja… Skönt att sitta på arslet och se på.

Däremot blev jag glatt överraskad när jag tog tag i matfrågan inför helgen och studerade vår frys. Vi har mycket mer mat än vad jag innan trott och en jävla tur är väl det med tanke på vår ekonomiska situation. Kunde inte ha blivit mer lycklig. Så i helgen blir det kyckling sweet and sour med basmatiris, kycklingfajitas (stavning okänd?) och schnitzlar. Freaky awesome!

För övrigt börjar jag ändå smågilla layouten på bloggen. Det är rätt snyggt med foton i denna mall eftersom jag gillar när fotona är lite mindre och inte baotastora. Förut tyckte jag helt tvärtom, ville gärna lägga upp dem i full storlek på bloggen (vilket givetvis inte går när man har en systemare), men nu tycker jag små bilder är helcharmiga! Laters!

Kommentera

