Kommer jag få äta upp detta, eller?

Publicerat: 2010/02/18 i Sport

Hade nyss en konversation på MSN med Andreas. Vi kom in på sport och jag berättade om en litet mindre charmig del ur mitt idrottsliv: min tid som längdskidåkare. Nu har jag lovat honom att om Sverige förlorar mot Tyskland i natt skall jag lägga upp ett klipp från mitt lopp i Kalle Anka Cup 2004, typ en freestylebana eller vad man nu skall kalla det. Det är verkligen ingen fröjd för ögat men garva gott skulle vem som helst göra om de såg det hela.

Ett smakprov: Jag, den knubbiga Katrineholmstjejen med blå skidor, iförd blå, snortight sparkdräkt (min rumpa har aldrig varit charmig, och den blir fan inte charmigare i denna outfit) och blå toppmössa. Fightar backar, ramlar lite här och där, glider baklänges i uppförsbackar. Till slut ger jag upp (efter sisådär 20 minuter i en bana som egentligen skall gå på inte ens 10) och börjar saxgå upp för backjävlarna. Samtidigt som jag bestrider denna förnedrande bana skriker kommentatorn: ”okej allihopa, då hejar vi på Elfrida Östlund i banan och ser om hon kommer in snart!”. Alla står bredvid och skriker, hejar, klappar händerna, ropar mitt namn i takt om jag inte minns helt fel. Jag avslutar banan med att ramla precis på mållinjen, typ…

Om inte detta är ren och skär förnedring, då vet jag inte vad det är. Har ni inte upplevt detta, då har ni inte upplevt någonting. Ni har heller inget missat.

Blir kallsvettig varje gång Tyskland drar ett skott mot svenskt mål nu, jag lär gråta om de lyckas få in puckjäveln. Tre Kronor är skyldiga mig en enorm tjänst om de förlorar ikväll, helt klart.

Håll tummar och tår för mig nu, och Sverige såklart. Men mest mig. Men… vad händer om det blir oavgjort då? Skall jag bara lägga upp halva klippet då? Undrar.

Kommentera

