Tales of Monkey Island.

Publicerat: 2010/02/17 i Spel

Se på klippet i 720p, HD-kvalitet.

Idag skall jag installera och spela Tales of Monkey Island. Det verkar vara ett helt underbart spel fyllt med humor, roliga uppdrag, nice story och schysta, återkommande karaktärer. Skaparen till spelet heter Ron Gilbert och det finns tidigare fyra stycken Monkey Island-spel:

  1. The Secret of Monkey Island, 1990.
  2. Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge, 1991.
  3. The Curse of Monkey Island, 1997.
  4. Escape from Monkey Island, 2000.
  5. Tales of Monkey Island, 2009 (det jag skall spela).

Jag fullständigt älskar äventyrsspel och har sett att detta spel har fått väldigt, väldigt mycket bra kritik. Både från spelexperter och spelare. Ja, jag har läst en hel del på internet men har även stött på goda ord och artiklar om detta spel i olika speltidningar.

Önskar dock att jag hade spelat de fyra tidigare spelen innan jag gav mig på det nya. Grafiken verkar otroligt mysig, sådär gammal och pixlig ni vet! Ni kan se skillnaden här nedan (kolla i 720p, ett tips):

Många föredrar den äldre grafiken men jag är ju en sucker för både denna pixliga grafik och den nya i 3D. Kan liksom inte riktigt bestämma mig för vilken som verkar bäst. Men jag TROR att jag kommer älska 3D-grafiken bäst, det blir skönast i längden. 🙂

Någon som har spelat något Monkey Island-spel? Vilken var er upplevelse overall?

Kommentera

