När barn är sjuka.

Publicerat: 2010/02/16 i Kärlek

För några timmar sedan pratade jag med en kompis vars systerson är sjuk. Han lider av feber och kan inte gå på ena benet, han är bara två år gammal. Hennes syster åkte till sjukhuset med lillplutten men de kunde inte hitta något allvarligare problem och de fick åka hem. Sedan blev symtomen, som jag förstod det, allvarligare och de var tvungna att åka in igen. Kan inte låta bli att bli förbannad på sjukvården på grund av detta. Denna lilla människa skulle ha blivit kvarhållen med tanke på febern.

I somras hade ju jag några veckor då jag led av konstant hög feber, kräkningar och en lättare förkylning. Till slut blev det bara för mycket och jag åkte in till akuten där jag blev ombedd att ligga kvar över natten på grund av min feber och höga snabbsänka (160, jag skall egentligen ha 20). Detta är ju helt sjukt! De borde verkligen ha låtit denna lille kille få ligga kvar, de lät ju mig ligga kvar som inte alls hade lika allvarliga symtom och som dessutom är vuxen.

Jag blir så rädd när sådana små barn blir sjuka. Speciellt när det handlar om allvarliga grejer som att inte kunna gå på ena benet. Det finns ju någon anledning till detta. Just nu är jag otroligt orolig och rädd. Har inte hört någonting från min vän sedan dess och jag vill verkligen veta hur det är med hennes lilla systerson.

Kan heller inte låta bli att tänka på min lilla brorsdotter Ebba när någonting sådant här händer. Det är så jäkla obehagligt och nästintill surrealistiskt. De små liven skall inte bli sjuka, de är inte värda det! 😦 Kan heller inte låta bli att föra tankarna till mitt lilla kusinbarn Moa som dog endast fyra år gammal av cancer. Hon hade hjärntumörer i storlek av tennisbollar. Otäckt att se bilder på lilltultan då hon är alldeles svullen av allt kortison och alla cellgifter. Någonting som glädjer mig är att hon fick träffa sin absolut största idol innan hon dog, Nanne Grönwall i samband med Min stora dag.

Hoppas min väns systerson blir bra och att det inte är något allvarligt. ❤ Orolig som få här! 😦

Är det förresten någon som vet vad dessa symtom kan tyda på?

Kommentera

