Varför ha TV?

Publicerat: 2010/02/15 i Idioti, Vardag

Just nu sitter jag i vårt ”TV-rum” och är så jävla irriterad. Hade aldrig kunnat tro att det skulle bli så jävla jobbigt att bo tillsammans med två stycken utöver Henrik. Jag sitter och njuter av 10 kilometer fristil, killarna flyttar in vårt köksbord till ”TV-rummet” för att kunna sitta och spela tillsammans. Jag tvingas sänka ljudet på TV:n i vårt ”TV-rum” för att de skall sitta i Skype, Vent, vad fan de nu sitter i.

Detta resulterar i att jag inte hör ett jävla skit av vad kommentarorerna säger. Får helt enkelt fokusera på de där små rutorna som visar tid, ledare och mellantider. Missade precis allt som de sa eftersom killarna snackar så snuskigt högt här med varandra. Blir så jääääävla irriterad!

Hoppas verkligen att de kommer hit snart och fixar eluttaget i vårt rum, då kan jag koppla in TV:n där. Nu däremot, japp, nu tänker jag höja ljudet på TV:n, och om någon säger något om det då lovar jag att helvetet brakar lös här i Linköping. Jag lovar.

Grattis till Charlotte Kalla som just tog Sveriges första OS-guld. Tydligen har ingen svensk kvinna tagit en individuell guldmedalj sedan 36 år tillbaka inom längdskidor, enligt kommentarorerna. Anna Haag gick också bra, slutade på en 4:e plats. Kul!

Kommentera

