När jag egentligen borde sova…

Publicerat: 2010/02/11 i Kärlek, Musik

… sitter jag istället uppe och lyssnar på Sveriges bästa soloartist. Drömmer mig tillbaka. Året var 2008. Destination Borlänge och Peace & Love. Världens bästa festival. Några av världens bästa artister, såsom kent, Manu Chao, Teddybears STHLM, The Hives och In Flames. Underbara akter, all of em. Men, det fanns en person som stack ut. Som gjorde sitt framträdande med en sådan kärlek att det nästan gjorde ont: Håkan Hellström. Mannen med stort M.

Jag kommer aldrig glömma känslan av att stå där med flera, flera, flera, flera tusen personer och dansa, skrika, nynna. Det var ett sådant genuint, ärligt, ödmjukt framträdande Håkan gav oss den kvällen, oförglömlig kärlek och minnen från mina yngre tonår dansade som tysta älvor bland alla människor. Otäckt nostalgisk. Kent och Håkan var helt klart de bästa akterna under P&L 2008. Också två av de mest välbesökta. I stort sett ALLA med biljett samlades för att se dessa, och det var mååååånga!

Känsla just nu: jag kan lika gärna sitta hemma och rulla tummar till den 10:e mars då det är dags för kent i Cloetta Center. Allt annat känns meningslöst just nu. Sorgligt. Jag längtar!

Mannen i den vita hatten (Annexet 16/11-07, alltså var jag där, efter åtta timmars kö i kyla, så värt det), kents vanliga avslutningslåt sedan 2005. Känslan är obeskrivlig. Det finns ingen låt på deras repertoar som är så jäkla grym som denna! Skall bli väldigt intressant att se hur upplägget ser ut efter Röd. Ett faktum är i alla fall att MIDVH inte lämnar någon oberörd på konsert.

Jag blir så ledsen när jag tänker: ”detta kanske blir min sista gång då jag får se dem”. Det har jag i och för sig tänkt alla de gånger då jag har sett dem. Är rädd att fejsa sanningen; någon gång kommer de sluta. Många kommer gråta, jag är en av dem.

Fan vad jag skall njuta!

Kommentera

