Ett tecken på tristess och vad fan är meningen med livet?

Publicerat: 2010/02/11 i Åsiktshörnan, Vad tycker du?

Ett tydligt tecken på tristess här i lägenheten: jag och Henrik pratar med varandra på MSN. Ja, vi sitter bredvid varandra. Jag har tråkigt och han har ju skitroligt med sin superdator.

För övrigt kan jag nog glömma att någonsin köpa en ny dator. That’s not gonna happen! Never ever, typ. Brukar sitta och förstöra mig själv genom att se på nya datorer på internet. Sitter och dregglar, drömmer mig in i gamervärldens alla sköna rum och gråter samtidigt inombords.

När jag var hemma här om sistens och festade med mina vänner fick jag reda på någonting väldigt charmigt. Det var Kim som sa:

”Jag läste i klassboken här om dagen och såg att du fick en fråga; vad är meningen med livet? Då hade du svarat World of Warcraft

Varav Kim brister i gapskratt, typ. Jag hoppas innerligt att ingen i klassen tog detta seriöst. Killarna brukade alltid reta mig för mina WOW-vanor, ”jaha, vad är du för lvl i WOW då?! *asg*”. Det var med kärlek, förstås. Därför kändes det som ett väldigt passande svar. Är alltid, kanske tråkigt för vissa, jäkligt oseriös när jag får sådana frågor.

Vad är meningen med livet? Vem fan kan komma med ett seriöst svar på denna fråga? Vad fan är meningen med livet egentligen, förutom att leva det? En rätt sjuk och komplicerad fråga egentligen som jag inte ens vill eller våga fördjupa mig i. Vi lever ett liv, varför försöka ta reda på meningen med livet då? Jag förstår inte dessa människor som seriöst ställer sig själva den frågan. Bara tanken tröttar ut mig. Det finns så jäkla många meningar med livet samtidigt som där inte finns några alls. Du kan rota hur djupt som helst i ämnet, men av vilken anledning?

Nu vet jag att mina vänner som gjorde denna klassbok förmodligen inte var ute efter ett megaseriöst svar och jag tycker knappast de är dumma som gav frågan. Det är bara jag som är alldeles för ofilosofisk, jag orkar helt enkelt inte ta mig den funderaren och ser ingen anledning till det heller. Vi lever, bring it on, enjoy!

Vad är ”meningen med livet” för dig? Känner du som jag; why bother caring?

kommentarer
  1. Andreas. skriver:

    Min MSN är: wherelonelyriderscry@hotmail.com.
    Om det passar sig.

Kommentera

