Bring it on, bitches!

Publicerat: 2010/02/10 i Lose some weight

Det här med shakes var nog inte riktigt min grej. Jag tänker fortsätta dricka shakes men äta en vanlig portion mat om dagen också, alltså ta bort en shake och ersätta denna med vanlig mat. Då skall det inte vara någon onyttig mat, nej, det skall vara någonting nyttigt. Kanske lite morötter, makrill och keso. Det är ju gott och nyttigt!

Skulle jag själv få välja vore det GI för fulla muggar här hemma för min och Henriks del, men det går inte när man bor tillsammans med två andra som inte vill äta annorlunda. Det kan jag knappast ta ifrån dem, jag hade nog känt likadant. Dessutom är GI (faktiskt) dyrare än det vi äter nu, så det sätter också stopp för idén.

När jag och Henrik flyttar till eget, då är det faktiskt GI som gäller. Men nu tänkte jag som så att ni kanske kunde ge mig några GI-vänliga recept, eller andra nyttiga recept, som ni gillar? För några GI-rätter kan man ju faktiskt göra här i lägenheten trots allt. Bring it on! Ni får väldigt gärna även ge mig ert allra bästa lose some weight tips!

Seså, kom igen nu!

kommentarer
  1. Zarah-Lou skriver:

    För oss är GI bättre för matkontot. 🙂

    • popgownia skriver:

      Really? Jag har fått för mig att GI är dyrt med allt kött, all fisk o.s.v. Vi äter rätt billigt här, men inte bra. Skulle så jääävla gärna vilja käka GI! Det dumma är ju att vi bara äter en gång om dagen, för vi har typ inte råd med mer mat än så. Jag har 100 spänn just nu och det är några dagar kvar till löning. Min lön var inte speciellt hög för förra månaden och jag har en känsla av att den knappast blir bättre nästa löning.

      Hemskt. Sedan blir det ju så jäkla krångligt när de andra två, Mackan och Jonas, inte vill äta GI. De behöver det ju knappast heller. Då måste vi liksom ställa oss och laga mat i omgångar.

      Ångest…

Kommentera

