Ett OS-freak här!

Publicerat: 2010/02/09 i Kärlek

Charlotte Kallas underbara finalrace i Tour de Ski 2008. Snart får vi njuta av hennes första OS där hon är litet av en förhandsfavorit!

Ni skall bara veta hur mycket jag längtar till de Olympiska vinterspelen. Det är tre dagar kvar nu (12-28 februari) till dess att 21:a omgången drar igång i Vancouver, Kanada. Jag älskar OS i alla former! Konceptet är helt grymt och det är en fröjd för oss idrottsintresserade. Många i min ålder blir lätt rastlösa efter timtal av tittande på t.ex. längdskidåkning, alpint, konståkning och snowboard. Inte jag! Det bästa som finns är att kura ned sig i soffan med förhoppningar, utvärderingar och tankar.

Grenarna i Vinter OS 2010 är:

  • Alpin skidåkning
  • Backhoppning
  • Bob
  • Curling
  • Freestyle
  • Hastighetsåkning på skridskor
  • Ishockey
  • Konståkning
  • Längdskidåkning
  • Nordisk kombination
  • Rodel
  • Short track
  • Skeleton
  • Skidskytte
  • Snowboard

Jag kommer först och främst fokusera på längdskidåkning, skidskytte, curling, alpint, ishockey och snowboard. Freestyle är också en jäkligt kul gren att se på, men är inte alls lika insatt där.

Är det någon mer än jag som är OS-freak och rullar tummarna i väntan?

Kommentera

